Planificarea auditului de vănzări pentru 2000 de locații în 12 zile

Aflați cum instrumentele de optimizare ale Globema au ajutat o companie de retail să-și atingă obiectivele de business presante.

Industrie: Retail
Soluție / Serviciu: GeoTask
Categorie: Field Service Management

Provocare

O companie de retail și-a propus să finalizeze un volum mare de activiăți într-un interval de timp limitat, inclusiv controlul afișajelor din magazine și verificarea comenzilor. Lucrarea trebuia să acopere 2000 de puncte de vânzare cu amănuntul într-un interval de 12 zile lucrătoare. Pentru a satisface cerințele unui astfel de proiect de amploare, compania a trebuit să angajeze reprezentanți de vânzări. Provocarea a constat în a estima de câți angajați noi ar avea nevoie pentru a îndeplini cerințele proiectului.

De asemenea, clientul căuta o modalitate de a planifica rute optime și un itinerar, astfel încât activitatea să se desfășoare cât mai eficient iar reprezentanții de vânzări să nu fie nevoiți să facă kilometri suplimentari inutili. A fost important să se estimeze în mod fiabil timpul de navetă al reprezentanților de vânzări până la locațiile de desfășurare a activităților pentru a calcula costurile reale de deplasare (locațiile punctelor de vânzare erau împrăștiate în toată Polonia).

GeoTask inventar în magazin

Timpul a fost, de asemenea, un factor crucial, deoarece clientul nu avea suficient timp pentru a construi și compara rutele reprezentanților săi de vânzări folosind metode tradiționale. Au vrut să desfășoare întregul proces cât mai repede posibil și să obțină cel mai bun rezultat posibil.

Compania a solicitat o analiză pentru a afla:

câți angajați ar fi necesari pentru a efectua auditul?

care ar trebui să fie locațiile reprezentanților de vânzări nou angajați?

cum ar trebui să planifice traseele pentru a face călătoria cât mai scurtă posibil și pentru a maximiza eficiența muncii?

Soluție

Clientul și-a specificat condițiile și parametrii de intrare pentru desfășurarea analizei: numărul de locații care trebuiau incluse la planificarea rutelor și la efectuarea analizei rutei. Ei au precizat, de asemenea, cât timp ar trebui să dureze livrarea serviciilor la fiecare locație, cât timp ar trebui să petreacă fiecare angajat pentru o sarcină și numărul de ore de lucru.

Parametrii determinaţi de clientul nostru

Cum se desfășoară 2000 de sarcini (fiecare locație urma să fie vizitată o singură dată), în 15 zile, ținând cont de faptul că timpul mediu al unui reprezentant de vânzări pentru realizarea unei sarcini este de 25 de minute și o zi lucrătoare este de 8 ore?

Sarcina Globema a fost să găsească răspunsul la următoarele întrebări:

  • câți agenți ar trebui să angajeze compania?
  • in ce locatii?
  • cum să-și aranjeze programul de lucru pentru a derula proiectul cât mai eficient?

Pentru a efectua analiza, am folosit soluțiile noastre: GeoTraxx și GeoTask Planner. Acestea extrag informații din Google Maps și le folosesc pentru a optimiza rutele și a planifica sarcinile pe teren. În plus, am folosit FME, o platformă de integrare și procesare a datelor geospațiale, pentru a determina locațiile optime de plecare ale reprezentanților de vânzări.

Care au fost rezultatele analizei efectuate pentru client?

Am stabilit numărul de angajați care vor deservi locațiile, ținând cont de cerințele clientului privind durata programului de lucru zilnic și timpul necesar pentru îndeplinirea fiecărei sarcini separate.
Am identificat cele mai bune locații de început și de final pentru angajați și, prin urmare, de unde ar fi cel mai bine să recrutăm oameni pentru a îndeplini fiecare sarcină.
Am delimitat regiunile de service și am repartizat angajați în fiecare regiune.
Am creat planuri zilnice de rute cu un număr specificat de vizite și timp de deplasare, ținând cont de necesitatea de a distribui uniform sarcinile între angajați.
Am prezentat o vizualizare a traseelor reprezentanților de vânzări pe o hartă.
Am calculat numărul minim de kilometri necesari pentru a finaliza o sarcină.
Am indicat sarcinile și rutele cele mai puțin profitabile, astfel încât clientul să poată lua o decizie informată cu privire la eventualele modificări de program.
managementul lucrătorilor de teren

Rezultat

Prin utilizarea instrumentelor automate de planificare a traseului, clientul, într-o perioadă scurtă de timp, a obținut:

  • o analiză detaliată a rutelor disponibile pentru reprezentanții de vânzări,
  • un calcul al numărului de reprezentanți de vânzări care ar trebui să fie angajați.

Clientul nu a trebuit să efectueze calcule sau analize îndelungate și să angajeze specialiști în logistică pentru acest proces. Compania va putea acum să estimeze costurile derulării întregului proces de audit al locațiilor de vânzare cu amănuntul mai ușor.

Evoluții ulterioare

Unul dintre factorii care au influențat calculul rutelor optime de deplasare a fost locația reprezentanților de vânzări care îndeplineau sarcinile. Clientul nu a reușit să găsească angajați în toate locațiile recomandate. Prin urmare, am recalculat traseele intrând în locațiile în care au fost efectiv angajate persoanele – cu scopul de a face procesul logistic cât mai realist posibil.

Vi s-a părut interesant acest studiu de caz? Programați o întâlnire pentru a obține rezultate similare cu compania dvs.!